МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ ТА НАУКИ УКРАЇНИ
НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ “ЛЬВІВСЬКА ПОЛІТЕХНІКА”
Кафедра САПР
Створення та збереження простої тривимірної конструкції
Методичні вказівки
до лабораторної роботи № 2 з курсу:
“Системи автоматизації конструкторського проектування”
для студентів спеціальності 7.080402
“Інформаційні технології проектування””
Мета роботи
Отримання практичних навичок по створенню та збереженню простої тривимірної схеми.
Теоретичні відомості
Головне меню забезпечує доступ до команд 3ds max4, що об’єднані у наступні групи:
File – відкривання, збереження, імпортування та експортування тривимірних сцен, перегляд файлів зображень та анімацій різних форматів, перегляд та корекція довідкових відомостей про сцену. В нижній частині розташований перелік імен файлів, що були збережені.
Edit – забезпечення доступу до команд відмінювання та повторення операцій, виділення, копіювання та знищення об’єктів, налаштування їх властивостей, реєстрація та відновлення поточного стану сцени.
Tools – дозволяє активізовувати різні інструменти перетворення та вирівнювання об’єктів сцени, забезпечує виклик вільних командних палітр керування відображенням та виділенням об’єктів, можливість перегляду всього переліку освітлювачів сцени та їх налаштування.
Group – дозволяє створювати, редагувати та руйнувати іменовані групи об’єктів.
Views – дозволяє керувати всіма аспектами відображення об’єктів, налаштування вікон проекцій, установка допоміжних засобів для точного малювання, забезпечує відміну й повторення команд керування відображенням, перемикання в експертний режим.
Create – надає інструменти створення об’єктів, зокрема, стандартні та покращені примітиви, форми, джерела освітлення, системи часток.
Modifiers – містить команди активізації спеціальних інструментів, так званих модифікаторів, призначених для редагування форми об’єктів різних типів, керування процесом відбивання текстур матеріалів на поверхні об’єктів, деформації оболонок тощо.
Animation – дозволяє створювати специфічні об’єкти 3ds max4 для їх синхронного змінювання.
Graph Editors – містить команди керування вікнами діалогу Track View, призначених для налаштування параметрів анімації об’єктів.
Rendering – надає доступ до команд візуалізації сцен, створення й перегляду ескізів і готових анімацій, налаштування параметрів імітації оптичних ефектів і ефектів зовнішнього середовища, забезпечує доступ до редактора матеріалів.
Customize – призначено для налаштування елементів інтерфейсу й параметрів редактора, керування додатковими модулями.
MaxScript – містить команди, призначені для написання і відлагодження макросів на мові MAXScript
Help – доступ до довідкової системи редактора, можливість оновлення довідкової інформації.
В меню File є наступні пункти:
New – стираються всі об’єкти. Матеріали й настройки розташування зберігаються.
Reset - повне очищення й повернення до розташування по замовчуванню.
Open – відкрити існуючу сцену.
Save/Save as... – зберегти сцену у файлі.
Save Selected – зберегти виділений об’єкт в окрему сцену.
Merge/Replace – вставити або замінити об’єкт з іншої сцени (можна у вигляді посилання – при зміні вихідного об’єкта вони будуть відображені у даній сцені)
В області перегляду можна задати розташування проекцій (контекстне меню проекції → Configure→Layout і вибрати 1 з 14 варіантів), або швидко переключитись між біжучим розташуванням і проекцією на весь екран.
Переключити проекцію можна через контекстне меню → views, або гарячою клавішею: Top, Bottom, Right, Left, Perspective, Camera, і т.д.
Навігація по сцені дозволяє здійснювати: панорамування (pan), поворот (arc rotate), зміну кута огляду (FOV), масштабування (zoom). Ці дії здійснюються за допомогою колеса миші (масштабування) або її середньої кнопки (pan). Alt+середня кнопка – Arc Rotate. Якщо миша лише з двома кнопками, у відповідний режим можна перейти натисканням кнопки в правому нижньому кутку вікна програми. Можливий також вибір режиму, коли всі вікна проекцій масштабуються однаково (zoom al...